FAQs
Assortiment & product
Ik zou voor een uiteindelijke koop graag een voorbeeldproduct ontvangen. Is dat mogelijk?
Voorbeeldproducten sturen we u met plezier en gratis. Stuur daarvoor een korte e-mail naar shop@papstar.nl met het gewenste artikelnummer en uw postadres. Verder kunt u op de betreffende pagina met productdetails via de knop "Voorbeeldproduct bestellen" ook direct voorbeeldproducten van de gewenste artikelen aanvragen.
Ik heb nog vragen over een aantal producten. Is het mogelijk telefonisch advies te krijgen?
Ja, ons supportteam staat van maandag tot en met vrijdag van 8.00 – 17.00 uur telefonisch
voor u klaar op +31 481 715802.
Ik mis bepaalde producten in uw assortiment.
We zijn dankbaar voor uw opmerkingen en horen uw wensen graag. Mogelijk kunnen we u vertellen bij welke partnerbedrijven u het verkrijgen kunt of we kunnen dankzij uw tip ons assortiment uitbreiden. Neem hiervoor liefst per telefoon of via de contactmail contact met ons op.
Waarom kunnen er verschillen zijn in de bruto verkoopprijs?
Als gevolg van belastingvoorschriften voor leveringen binnen de Europese Unie, kan de in rekening te brengen BTW variëren. De te betalen BTW wordt weergegeven in het winkelmandje, op de productpagina's en bij de check-out zodra het land van levering is geselecteerd.
Tegoedbonnen & kortingen
Ik heb een tegoedbon-, kortings- of promotiecode ontvangen. Waar en hoe kan ik dit in de shop gebruiken?
Uw tegoedbon-, kortings- of promotiecode kunt u gebruiken bij het daarvoor bedoelde invoerveld in uw winkelmandje.
Kan ik meerdere tegoedbonnen of kortingscodes combineren?
Nee – per bestelling kan altijd maar een code worden gebruikt.
Geeft u verder nog kortingen op de prijzen in de online-shop?
Afhankelijk van de betreffende nettowaarde van uw bestelling in de shop geven we automatisch kortingen tot maximaal 5 procent. Bovendien wordt de prijs per stuk lager als u artikelen in een hogere verpakkings- of besteleenheid koopt - bijvoorbeeld dozen in plaats van verpakkingen. Als u buitengewoon veel nodig heeft, dan doen we u ook graag een individueel aanbod.
Verzending & levering
In welke landen bezorgt PAPSTAR?
Standaard heeft u de mogelijkheid om een afleveradres in Nederland, België of Luxemburg te kiezen. Voor deze landen gelden onze algemene verzendvoorwaarden. Leveringen naar andere landen binnen de Europese Unie zijn op aanvraag mogelijk. Gelieve er rekening mee te houden dat dit eventueel extra verzend- en bewerkingskosten met zich meebrengt.
Kan de bestelling op een adres naar keuze geleverd worden?
Dat is geen enkel probleem. U kunt op weg naar de kassa een leveradres opgeven dat afwijkt van het factuuradres. Dit adres blijft bewaard in uw klantaccount – u kunt er nog meer toevoegen en dit bij latere leveringen weer opnieuw gebruiken.
Mijn bestelling is nog steeds niet bezorgd – hoe is de actuele status?
Heeft u al op de trackinglink naar de koerier geklikt, die we u met de verzendbevestiging gestuurd hebben? U vindt de trackinglink naar de koerier ook nog in uw klantaccount.
Of heeft u het betaaltype "Op rekening" gekozen – dan wachten we eerst uw betaling af en kunnen we aansluitend daarop verzenden.
Als artikelen bij hoge uitzondering op dat moment niet op voorraad zijn, dan informeren we u of schriftelijk per e-mail of we bellen u.
Kan er ook bij een afhaalpunt bezorgd worden?
Als u met een privé leveradres in onze shop bestelt, dan verloopt de verzending altijd met DPD. Als de privé klant niet bereikbaar is bij de eerste leverpoging, dan wordt het pakket afgegeven bij een DPD-afhaalpunt. U kunt het afhaalpunt ook direct met DPD afstemmen. Bij zakelijke klanten vinden maximaal drie leverpogingen plaats.
Ik heb de goederen heel dringend nodig – is een expreslevering mogelijk?
In principe is onze koerier DPD al behoorlijk snel – zodat bestellingen, die op werkdagen voor 14 uur bij ons binnenkomen, in de meeste gevallen binnen 2 werkdagen geleverd worden. Spoedverzendingen zijn helaas niet mogelijk.
Ik wil mijn nog niet geleverde bestelling annuleren – hoe kan ik dat doen?
Een annulering is alleen mogelijk zolang de goederen nog niet door ons aan de koerier overhandigd zijn. Als u wenst te annuleren, laat ons dit dan liefst onmiddellijk per e-mail weten.
Hoe weet ik wat mijn huidige leveringsstatus is?
PAPSTAR verstuurt zijn pakketten met DPD.
Zakelijke klanten:
Als zakelijke klant ontvangt u van PAPSTAR samen met de verzendbevestiging een link om uw pakket te tracken via e-mail.
Voor zakelijke zendingen onderneemt de pakketbezorger van DPD tot drie afleverpogingen
Particuliere klanten:
Als particuliere klant ontvangt u samen met de verzendbevestiging een link om uw pakket te tracken via e-mail.
Daarenboven informeert DPD u middels predict over de verzendingsstatus van uw pakket per e-mail.
Als particuliere ontvanger heeft u de mogelijk om met DPD de bezorgtijd af te spreken, het afleveradres te wijzigen of het pakket bij een pickup parcelshop bij u in de buurt laten bezorgen.
De pakketbezorger onderneemt één poging om het pakket bij u thuis te bezorgen. Als u niet thuis bent, dan kunt u het pakket bij een pickup parcelshop bij u in de buurt afhalen.
Factuur & boekhouding
Welk BTW-tarief is van toepassing voor u als klant in de webshop?
Wij leveren in Nederland, België en Luxemburg. Het BTW-tarief voor Nederland en België bedraagt 21%. Het BTW-tarief voor Luxemburg bedraagt 17%. Voor leveringen aan klanten met een geldig BTW-nummer in België en Luxemburg bedraagt het BTW-tarief 0%.
Ik heb geen factuur ontvangen. Hoe kan ik mijn factuur bekijken?
Als u geen factuur ontvangen heeft bij uw goederen of deze niet per post / e-mail op uw factuuradres gekregen heeft, dan kunt u deze ook altijd in uw klantaccount terugvinden.
Klachten & retourzending
Is het mogelijk om bestelde goederen te retourneren of te ruilen en hoe ga ik te werk?
Hoe moet ik handelen bij een retourzending?
Informeer ons alstublieft via een e-mail naar shop@papstar.de en noem kort de reden voor de geplande retourzending. Vanwege de hygiëne kunnen we alleen ongeopende verpakkingen accepteren.
Stuur uw retourzendingen naar:
Conpax B.V. / PAPSTAR
Linie 13
6678 6678 PK
Oosterhout (GLD)
en voeg een kopie van het leverbewijs of de factuur bij.
Na ontvangst van de retourzending maken we een factuurcorrectie (creditnota).
De geleverde artikelen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?
Dat mag eigenlijk niet gebeuren. Daar nemen we de verantwoordelijkheid voor. Laat ons in dat geval weten – het beste via e-mail naar shop@papstar.nl – of u een vervangende levering of een creditnota wilt. In enkele gevallen is een foto van de beschadigde goederen of verpakking nuttig, zodat we het beter begrijpen en onze processen verder kunnen verbeteren.
Wie betaalt de verzendkosten voor de retourzending?
De koper draagt de kosten voor de retourzending – behalve als we foutieve of gebrekkige goederen geleverd hebben – dan betalen wij de kosten voor de retourzending.
In beide gevallen vragen we u om vooraf contact met ons op te nemen – zodat we een oplossing vinden die voor beide partijen optimaal is.
Stelt u ook een retoursticker ter beschikking?
Op dit moment kunnen we u nog geen retoursticker bieden.
Als u als privé klant gebruik maakt van uw bedenktijd, dan draagt u de kosten van de retourzending.
Waar stuur ik mijn retourzending naar toe en waarop moet ik dan letten?
Stuur uw retourzending alstublieft naar:
Conpax B.V. / PAPSTAR
Linie 13
6678 6678 PK
Oosterhout (GLD)
Voeg bij de retourzending alstublieft een kopie van het leverbewijs of de factuur bij.
Hoe snel wordt mijn geld terugbetaald?
Zodra uw retourzending bij ons in het magazijn aangekomen en gecontroleerd is, crediteren we u het bedrag direct – u ontvangt dan een zogenaamde factuurcorrectie (= creditnota).
De basisvoorwaarde daarvoor is natuurlijk de door u vooraf voldane betaling voor uw bestelling (bij betaaltype "vooruitbetaling" of "creditcard"). De terugbetaling kan dan tot maximaal 14 dagen duren. Als u het betaaltype "rekening" gekozen heeft, dan verzoeken we u het geretourneerde artikel op de rekening in mindering te brengen. Als u het bedrag toch al overgeboekt heeft, dan geeft u ons uw bankrekeningnummer door, zodat we de terugbetaling kunnen overboeken.
Juridisch & Service
Vormen de producten die ik in de winkel zie een juridisch bindend aanbod?
Newsletter & reclame
Wat moet ik doen als ik uw newsletter niet meer ontvangen wil?
U krijgt de newsletter alleen als u zich daarvoor aangemeld heeft op onze website. Als u de newsletter niet meer ontvangen wilt, gebruik dan de link om u af te melden onderaan de ontvangen newsletter of neem contact op met onze klantenservice.
Hygiëneregels in de gastronomie
Hoe kan ik mijn gasten een zo veilig en hygiënisch mogelijk bezoek in mijn restaurant garanderen?
In deze tijd van het coronavirus gelden bijzondere hygiënebeschermingsmaatregelen in de gastronomie. Naast een mond- en neuskap en het frequent reinigen van oppervlakken kan wegwerptafellinnen ook meehelpen om aan de voorwaarden en eisen van hygiënevoorschriften te voldoen. Onze aanbevelingen voor het toepassen van belangrijke hygiëneregels vindt u op deze pagina: 3 tips voor het toepassen van uw hygiëneconcept
Assortiment & product
Ik zou voor een uiteindelijke koop graag een voorbeeldproduct ontvangen. Is dat mogelijk?
Voorbeeldproducten sturen we u met plezier en gratis. Stuur daarvoor een korte e-mail naar shop@papstar.nl met het gewenste artikelnummer en uw postadres. Verder kunt u op de betreffende pagina met productdetails via de knop "Voorbeeldproduct bestellen" ook direct voorbeeldproducten van de gewenste artikelen aanvragen.
Ik heb nog vragen over een aantal producten. Is het mogelijk telefonisch advies te krijgen?
Ja, ons supportteam staat van maandag tot en met vrijdag van 8.30 – 17.00 uur telefonisch
voor u klaar op +31 (0)887 588 188.
Ik mis bepaalde producten in uw assortiment.
We zijn dankbaar voor uw opmerkingen en horen uw wensen graag. Mogelijk kunnen we u vertellen bij welke partnerbedrijven u het verkrijgen kunt of we kunnen dankzij uw tip ons assortiment uitbreiden. Neem hiervoor liefst per telefoon of via de contactmail contact met ons op.
Tegoedbonnen & kortingen
Ik heb een tegoedbon-, kortings- of promotiecode ontvangen. Waar en hoe kan ik dit in de shop gebruiken?
Uw tegoedbon-, kortings- of promotiecode kunt u gebruiken bij het daarvoor bedoelde invoerveld in uw winkelmandje.
Kan ik meerdere tegoedbonnen of kortingscodes combineren?
Nee – per bestelling kan altijd maar een code worden gebruikt.
Geeft u verder nog kortingen op de prijzen in de online-shop?
Afhankelijk van de betreffende nettowaarde van uw bestelling in de shop geven we automatisch kortingen tot maximaal 5 procent. Bovendien wordt de prijs per stuk lager als u artikelen in een hogere verpakkings- of besteleenheid koopt - bijvoorbeeld dozen in plaats van verpakkingen. Als u buitengewoon veel nodig heeft, dan doen we u ook graag een individueel aanbod.
Verzending & levering
Kan de bestelling op een adres naar keuze geleverd worden?
Dat is geen enkel probleem. U kunt op weg naar de kassa een leveradres opgeven dat afwijkt van het factuuradres. Dit adres blijft bewaard in uw klantaccount – u kunt er nog meer toevoegen en dit bij latere leveringen weer opnieuw gebruiken.
Mijn bestelling is nog steeds niet bezorgd – hoe is de actuele status?
Heeft u al op de trackinglink naar de koerier geklikt, die we u met de verzendbevestiging gestuurd hebben? U vindt de trackinglink naar de koerier ook nog in uw klantaccount.
Of heeft u het betaaltype "Op rekening" gekozen – dan wachten we eerst uw betaling af en kunnen we aansluitend daarop verzenden.
Als artikelen bij hoge uitzondering op dat moment niet op voorraad zijn, dan informeren we u of schriftelijk per e-mail of we bellen u.
Kan er ook bij een afhaalpunt bezorgd worden?
Als u met een privé leveradres in onze shop bestelt, dan verloopt de verzending altijd met DPD. Als de privé klant niet bereikbaar is bij de eerste leverpoging, dan wordt het pakket afgegeven bij een DPD-afhaalpunt. U kunt het afhaalpunt ook direct met DPD afstemmen. Bij zakelijke klanten vinden maximaal drie leverpogingen plaats.
Ik heb de goederen heel dringend nodig – is een expreslevering mogelijk?
In principe is onze koerier DPD al behoorlijk snel – zodat bestellingen, die op werkdagen voor 14 uur bij ons binnenkomen, meestal binnen 1–2 dagen geleverd worden. Als het nog sneller moet, dan vragen we u kort contact op te nemen – we proberen dan een expreslevering voor een kleine meerprijs te organiseren.
Ik wil mijn nog niet geleverde bestelling annuleren – hoe kan ik dat doen?
Een annulering is alleen mogelijk zolang de goederen nog niet door ons aan de koerier overhandigd zijn. Als u wenst te annuleren, laat ons dit dan liefst onmiddellijk per e-mail weten.
Factuur & boekhouding
Ik heb geen factuur ontvangen. Hoe kan ik mijn factuur bekijken?
Als u geen factuur ontvangen heeft bij uw goederen of deze niet per post / e-mail op uw factuuradres gekregen heeft, dan kunt u deze ook altijd in uw klantaccount terugvinden.
Klachten & retourzending
Is een retourzending, danwel omruil van bestelde goederen mogelijk?
Als privé klant heeft u recht op 14 dagen bedenktijd en kunt u de goederen op eigen kosten naar ons terugsturen. Het is voor ons handig als u de reden van de retourzending opgeeft.
Als u een omruil wenst, dan kunt u de vervangende artikelen zelf nabestellen.
Als zakelijke klant heeft u alleen maar recht op teruggave als we foutieve of gebrekkige goederen geleverd hebben. In alle andere gevallen vragen we u om contact op te nemen om te bekijken of een teruggave uit coulance mogelijk is.
Let hierbij op het verloop van de terugzending, die in de volgende vraag en antwoord beschreven wordt.
Hoe moet ik handelen bij een retourzending?
Informeer ons alstublieft via een e-mail naar shop@papstar.de en noem kort de reden voor de geplande retourzending. Vanwege de hygiëne kunnen we alleen ongeopende verpakkingen accepteren.
Stuur uw retourzendingen naar:
Conpax B.V. / PAPSTAR
Linie 13
6678 6678 PK
Oosterhout (GLD)
en voeg een kopie van het leverbewijs of de factuur bij.
Na ontvangst van de retourzending maken we een factuurcorrectie (creditnota).
De geleverde artikelen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?
Dat mag eigenlijk niet gebeuren. Daar nemen we de verantwoordelijkheid voor. Laat ons in dat geval weten – het beste via e-mail naar shop@papstar.nl – of u een vervangende levering of een creditnota wilt. In enkele gevallen is een foto van de beschadigde goederen of verpakking nuttig, zodat we het beter begrijpen en onze processen verder kunnen verbeteren.
Wie betaalt de verzendkosten voor de retourzending?
De koper draagt de kosten voor de retourzending – behalve als we foutieve of gebrekkige goederen geleverd hebben – dan betalen wij de kosten voor de retourzending.
In beide gevallen vragen we u om vooraf contact met ons op te nemen – zodat we een oplossing vinden die voor beide partijen optimaal is.
Stelt u ook een retoursticker ter beschikking?
Op dit moment kunnen we u nog geen retoursticker bieden.
Als u als privé klant gebruik maakt van uw bedenktijd, dan draagt u de kosten van de retourzending.
Waar stuur ik mijn retourzending naar toe en waarop moet ik dan letten?
Stuur uw retourzending alstublieft naar:
Conpax B.V. / PAPSTAR
Linie 13
6678 6678 PK
Oosterhout (GLD)
Voeg bij de retourzending alstublieft een kopie van het leverbewijs of de factuur bij.
Hoe snel wordt mijn geld terugbetaald?
Zodra uw retourzending bij ons in het magazijn aangekomen en gecontroleerd is, crediteren we u het bedrag direct – u ontvangt dan een zogenaamde factuurcorrectie (= creditnota).
De basisvoorwaarde daarvoor is natuurlijk de door u vooraf voldane betaling voor uw bestelling (bij betaaltype "vooruitbetaling" of "creditcard"). De terugbetaling kan dan tot maximaal 14 dagen duren. Als u het betaaltype "rekening" gekozen heeft, dan verzoeken we u het geretourneerde artikel op de rekening in mindering te brengen. Als u het bedrag toch al overgeboekt heeft, dan geeft u ons uw bankrekeningnummer door, zodat we de terugbetaling kunnen overboeken.
Newsletter & reclame
Wat moet ik doen als ik uw newsletter niet meer ontvangen wil?
U krijgt de newsletter alleen als u zich daarvoor aangemeld heeft op onze website. Als u de newsletter niet meer ontvangen wilt, gebruik dan de link om u af te melden onderaan de ontvangen newsletter of neem contact op met onze klantenservice.
Hygiëneregels in de gastronomie
Hoe kan ik mijn gasten een zo veilig en hygiënisch mogelijk bezoek in mijn restaurant garanderen?
In deze tijd van het coronavirus gelden bijzondere hygiënebeschermingsmaatregelen in de gastronomie. Naast een mond- en neuskap en het frequent reinigen van oppervlakken kan wegwerptafellinnen ook meehelpen om aan de voorwaarden en eisen van hygiënevoorschriften te voldoen. Onze aanbevelingen voor het toepassen van belangrijke hygiëneregels vindt u op deze pagina: 3 tips voor het toepassen van uw hygiëneconcept